Wydawnictwo Wojciech Marzec

Wydawnictwo Wojciech Marzec
ul. Klimczaka 8/35
02-797 Warszawa
tel. kom. 516 065 066
tel. 22 550 15 60
faks 22 550 15 61

Dźwięk w filmie. Teoria i praktyka

Dźwięk w filmie. Teoria i praktyka
ISBN: 978-83-927215-5-0
Autorzy: Dawid Lewis Yewdall
Tłumaczenie: Radosław Ochnio
Rok wydania: 2011
Liczba stron: 582
Waga: 1000 gramów
Cena: 79,00 PLN

Dźwięk w filmie. Teoria i praktyka wszechstronnie bada temat dźwięku dla obrazów filmowych i produkcji telewizyjnych z naciskiem na rzeczywiste problemy i rozwiązania. Książka pokazuje, jak osiągnąć wspaniały dźwięk mimo niewielkiego budżetu, braku sprzętu i niekoniecznie idealnych warunków nagrania. Dzięki doświadczeniu autora, innych najlepszych specjalistów od dźwięku i mocnemu ugruntowaniu praktycznych technik, ta książka dostarcza przykładów wziętych z pracy na planie i odpowiednich danych technicznych, jak również oceny i zrozumienia procesów związanych z powstawaniem artystycznego dźwięku. Bada dźwięk z punktu widzenia głównych specjalistów dźwięku na planie, którzy nie tylko opisują współczesne metody pracy, ale również dzielą się praktycznymi poradami, które przeprowadzą czytelnika bezpiecznie przez mnóstwo pułapek.

David Lewis Yewdall - montażysta dźwięku, w ciągu swej trzydziestoletniej kariery pojawił się w czołówkach ponad 145 filmów, od Ucieczki z Nowego Jorku i Coś Johna Carpentera, po Strefę Mroku, Piąty Element, Górę Dantego, Reakcji Łańcuchowej i Jednym fałszywym ruchu. Jest członkiem Wydziału Dźwięku w Academy of Motion Picture Arts and Sciences i Gildii Montażystów Dźwięku.

Noty recenzyjne

"Director's Guild of America powinno wymagać od swoich członków lektury tej książki zanim wypuszczą się na szerokie wody w branży! Po raz pierwszy spotkałem się z przedstawieniem tematu tak realistycznie i praktycznie zarazem, napisanym stylem zrozumiałym dla każdego" - Jim Webb, Laureat Oscara, dźwiękowiec: Nashville, Wszyscy ludzie prezydenta (Oscar), Kalifornijski poker, Trzy kobiety, Straceńcy, Pretty Woman, Zakonnica w przebraniu II, Flashdance, Róża

"To książka dla WSZYSTKICH filmowców, czy to obiecującego montażysty dźwięku czy producenta/reżysera, który chce dotknąć prawdziwego filmu. Ta książka odkrywa JAK uzyskać pomysłową ścieżkę dźwiękową, o której marzy, jednocześnie oszczędzając pieniądze producenta - a co najlepsze, dowiesz się tego w dowcipnym, anegdotycznym stylu. Niezbędnik zarówno dla studentów kinematografii, jak i doświadczonych profesjonalistów" - Richard Anderson, montażysta dźwięku: Poszukiwacze zagubionej Arki (Oscar), Duch, Tunel (nominacja do Oscara)

"Żałuję, że nie było tej książki, gdy zaczynałem robić filmy: prawdopodobnie nie znajdzie się producent czy reżyser, który nie skorzysta z czytelnych i niebywale praktycznych objaśnień Davida Yewdalla dotyczących kreatywnego wykorzystania dźwięku i technicznych ćwiczeń niezbędnych, by traktować dźwięk jako formę sztuki" - Roger Corman, producent i reżyser

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. więcej informacji »