Wydawnictwo Wojciech Marzec

Wydawnictwo Wojciech Marzec
ul. Klimczaka 8/35
02-797 Warszawa
tel. kom. 516 065 066
tel. 22 550 15 60

Reżyseria filmu reklamowego

Reżyseria filmu reklamowego
ISBN: 978-83-931211-3-7
Autorzy: Katarzyna Dragović, Nono Dragović
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 624
Waga: 860 gramów
Cena: 79,00 PLN

Pierwsza, i jak do tej pory jedyna, w Polsce książka poruszająca tematykę reżyserii i produkcji filmu reklamowego. Napisana przez fachowców z dwóch dopełniających się branż: filmowej i reklamowej. W niezwykle ciekawy i nigdzie na świecie niepraktykowany dotąd sposób zestawia punkt widzenia dyrektora kreatywnego agencji reklamowej, decydującego o tym, który z reżyserów dostanie zlecenie oraz reżysera, wykonującego to zlecenie.

Czytelnik dowie się, co zrobić, aby dostać się do branży i jak się w niej utrzymać, jak radzić sobie z klientem na planie, czego oczekuje od niego agencja reklamowa, jakie pułapki mogą czyhać na niego na każdym etapie tworzenia filmu reklamowego, zarówno wysoko, jak i niskobudżetowego. Książka jest pełnym kursem reżyserii filmowej, dostarcza szerokiej wiedzy o rzemiośle reżyserskim, przeprowadzając czytelnika przez cały proces przygotowań, produkcji i postprodukcji filmu. Bogata w anegdoty, ilustrowana przykładami storyboardów, shootingboardów, eksplikacji reżyserskich, kosztorysów i innych materiałów z prawdziwych produkcji reklamowych, zaopatrzona w przydatny słowniczek slangu branżowego, stanowi kopalnię wiedzy praktycznej.

Żaden reżyser w żadnej książce o reżyserii nie odkrywa tylu pilne strzeżonych tajemnic zawodu. Opanowanie ich pozwoli ci bez lęku stanąć za kamerą i poprowadzić ekipę filmową nie tylko w reklamie.

Reżyserem filmów reklamowych można zostać niekoniecznie kończąc szkołę filmową. Książka jest więc przeznaczona zarówno dla tych, którzy z reżyserią do tej pory niewiele mieli wspólnego, jak i dla studentów szkół filmowych, ale także dla profesjonalnych reżyserów, którzy chcieliby zacząć kręcić reklamy. Docenią ją z pewnością także pracownicy agencji reklamowych i działów marketingu, odpowiedzialnych za reklamę.

Obowiązkowa pozycja dla studentów filmówek, szkół reklamy, filmoznawców i reklamoznawców, agencji reklamowych i zawodowców zajmujących się filmem, reklamą, komunikacją i marketingiem.

Katarzyna Dragović od początku istnienia reklamy w Polsce pracuje w takich agencjach reklamowych jak: DMB&B, J.Walter Thompson, McCann-Erickson, Euro RSCG. Zaczynała jako copywriter, aby przejść przez wszystkie szczeble w hierarchii agencyjnej, aż do dyrektora kreatywnego. Laureatka nagród branżowych, jurorka polskich i zagranicznych konkursów reklamy, założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy, jedynej w Polsce szkoły typu „portfolio”, przygotowującej do pracy w agencji reklamowej. Wykładowca w Łódzkiej Szkole Filmowej, SGH, Miami Ad School, Minneapolis College of Art and Design.

Nono Dragović, doktor teorii filmu, absolwent wydziału reżyserii Łódzkiej Szkoły Filmowej. Reżyser filmowy, teatralny, telewizyjny, operowy i reklamowy, z wieloletnim doświadczeniem. Twórca uznanych seriali telewizyjnych, filmów dokumentalnych, przedstawień teatralnych i operowych. Autor książki „Poetyka reżyserii filmowej” oraz wielu publikacji filmowych. Wykładowca w szkołach filmowych w Łodzi, Belgradzie i Warszawie. Założyciel studium Reżyseria Filmu Reklamowego w Szkole Mistrzów Reklamy i Szkoły Filmowej przy SWSPIZ w Łodzi i Warszawie. Wyróżniony odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. więcej informacji »