Wydawnictwo Wojciech Marzec

Wydawnictwo Wojciech Marzec
ul. Klimczaka 8/35
02-797 Warszawa
tel. kom. 516 065 066
tel. 22 550 15 60

Okiem filmowca. Nauka i łamanie zasad filmowej kompozycji

Okiem filmowca. Nauka i łamanie zasad filmowej kompozycji
ISBN: 978-83-931211-1-3
Autorzy: Gustavo Mercado
Tłumaczenie: Rafał Mączyński
Rok wydania: 2011
Liczba stron: 271
Waga: 800 gramów
Cena: 59,00 PLN

Dialogi ulatują, odchodzą w zapomnienie zawiłości fabuły. Pozostają obrazy. Czy ktoś, kto obejrzał Misery jest w stanie zapomnieć porcelanowego pingwinka? Czy widzowie Matrixa nie przypomną sobie momentalnie sceny z wyginającą się łyżką? O tym właśnie jest ta książka. O obrazach. Gustavo Mercado stworzył niebywały przewodnik po środkach narracji filmowej, w którym na przykładach setek kadrów odkrywa tajemnice wizualnego snucia opowieści. Również opisane tu filmy są nietypowe i różnią się od tych, które zwykle napotyka się w pozycjach tego typu. Nie ma tu dominacji "żelaznej klasyki" - zamiast rozłożonych na czynniki pierwsze ujęć z Obywatela Kane'a napotkasz tu kadry z Bękartów wojny, Indiany Jonesa, czy Leona Zawodowca. Nieważne, czy rozpoczynasz dopiero przygodę z filmem, czy zużyłeś kilometry taśmy na realizację swych produkcji - ta pozycja poszerzy twoje wizualne horyzonty. Koniec z chłonięciem filmów jak laik. Po lekturze tej książki spojrzysz na nie w nowy, profesjonalny sposób. Spojrzysz okiem filmowca.

Noty recenzyjne

Filmowanie to odpowiedzialne zajęcie, bo w końcu "zatrzymujemy czas", a kamera jest kluczowym, choć nie najważniejszym narzędziem narracji. Książka zawiera kompletny elementarz obrazowania w kinie - pomaga zrozumieć co działa i dlaczego. Autor daje świadomość siły i skali możliwości tworzenia żywej fotografii. Okiem filmowca to również świetna reminiscencja dla praktyków, a moimi osobiście ulubionymi fragmentami są: "Wbrew regułom".
- Marcin Wrona, reżyser: Moja krew, Chrzest

Zmysłowe i zaskakujące ujęcie to najlepsza droga do serca widza. Każde z nich tworzy atmosferę i opowiadanie. Autor pisze o technice tworzenia niezapomnianych zdjęć oraz drobiazgowo analizuje doskonałe kompozycje największych artystów kina.
- Marcin Koszałka, operator filmowy: Rewers, Rysa, Pręgi

Świetny podręcznik traktujący o wymagającej sztuce operatorskiej dla filmowców zainteresowanych nadaniem swoim dziełom indywidualnego i świadomego stylu. Autor ukazuje piękno języka filmowego poprzez wiele przykładów z najnowszych dzieł światowej kinematografii. Wyrafinowane kadry sprawiają, że jest to również interesująca książka dla spragnionych piękna estetów.
- Paweł Sala, reżyser: Matka Teresa od kotów

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. więcej informacji »