Wydawnictwo Wojciech Marzec

Wydawnictwo Wojciech Marzec
ul. Klimczaka 8/35
02-797 Warszawa
tel. kom. 516 065 066
tel. 22 550 15 60

Casting. Pierwsze spotkanie aktor - reżyser

Casting. Pierwsze spotkanie aktor - reżyser
ISBN: 978-83-940236-9-0
Autorzy: Julia Popkiewicz
Rok wydania: 2017
Waga: 411 gramów
Cena: 45,00 PLN

Wybór obsady w dużej mierze decyduje o tym, jaki będzie film i czy spodoba się widzom. Odnalezienie właściwego aktora/aktorki do danej roli jest ważnym i kluczowym elementem w pracy reżysera.

Dla aktorów istotne jest, by wiedzieli, jak zostać zauważonym na castingu, ale także jak pokierować swoją karierą od samego początku. Tak, by w odpowiednim momencie pokazać się jako najlepszy kandydat do roli. W książce opisane są konkretne wskazówki, porady, jak przygotować się do castingu. Od ubioru po analizę postaci. Autorka zdradza też niektóre tajniki pracy reżysera obsady i samego procesu castingu.

„Casting. Pierwsze spotkanie aktor – reżyser” to książka skierowana do studentów szkół teatralnych i filmowych, do zawodowych aktorów, jak również do osób, które chcą rozpocząć swoją drogę w filmie jako aktorzy nieprofesjonalni lub chcą przygotować swoje dzieci do zdjęć próbnych. Niektóre aspekty książki, powinny zainteresować także już zawodowych reżyserów, producentów i filmoznawców.

 

Julia Popkiewicz

Reżyser obsady, reżyser filmowy, scenarzysta, etnolog.

Absolwentka reżyserii Uniwersytetu Śląskiego oraz absolwentka studiów doktoranckich Uniwersytetu Wrocławskiego wydziału Etnologii i Antropologii Kulturowej. Jako reżyser obsady tworzyła takie filmy jak: „80 milionów” Waldemara Krzystka, „Sala samobójców” Jana Komasy, „W imię...” Małgorzaty Szumowskiej, „Ambassada” Juliusza Machulskiego i „Czerwony pająk” Marcina Koszałki. Była również reżyserem obsady w produkcjach międzynarodowych: „ Ja, Olga Hepnarova” i „Strawberry Days”. Jako asystent reżysera lub II reżyser pracowała z Volkerem Schlöndorffem „Strajk”, Giacomo Battiato „Karol. Człowiek, który został papieżem”, Marcinem Wroną „Chrzest”, Magdaleną Łazarkiewicz „Maraton tańca”, Małgorzatą Szumowską „33 sceny z życia”, Dariuszem Gajewskim „Lekcje pana Kuki”, Jacekiem Borcuchem „Wszystko, co kocham” czy Jerzym Skolimowskim „Essential Killing”. Reżyserowała dokument „Tłumacz koni”. Współscenarzysta seriali „Głęboka woda” i „Komisja morderstw”.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. więcej informacji »